Background

Pages

Thursday, May 30, 2013

Lawatan Sambil Belajar ke Aquaria & Petrosains, KLCC sempena besday Husband.. hahaha

Tajuk pun dah panjang, entry nye akan lebih panjang.. Sila bace sampai habis kalau mampu.. Plan bermula adalah nak pegi cuti somewhere sempena besday Husband.. Kire balas balik la sebab aritu mase anniversary ngan besday aku, pegi Langkawi.. Tapi husband kata jom cari tempat yang menarik area KL.. Amik satu hari ja p jalan.. Ok set !!

Itinerary aku : KLCC Bridge > Aquaria > Petrosains > Zoo Negara > KL Tower

Hahh tamak sangat nak pegi semua tempat dalam satu hari kann.. Di sebabkan hari Jumaat, kene bagi laluan untuk solat Jumaat sekali.. Plan tak dapat di tunda ke hari-hari lain sebab Sabtu husband bawak team ragbi ada semi final game dan Ahad ada kenduri kawan dia..

Akibat bangun tak berapa nak awal pagi sangat, gerak ke KLCC dalam kul 10 lebih.. KL agak lengang sebab cuti sekolah kot.. Tapi kat Aquaria ngan Petrosains, ya ampun punya ramai family dan rombongan sekolah..

Aquaria

Second time aku datang sini tapi first time untuk husband.. Husband kan exicted bab-bab binatang nie.. Suka la dia hehehe

Piranha.. nampak cam ikan biasa je.. cer terjun dalam tu tengok apa jadi haha
Ini Patrick the Starfish ye adik-adik..
 


 Elephant Nose Fish.. 

 Dwarf Caiman..
Ok lets skip bahagian ular, katak dan sewaktu dengan nye.. Terseksa aku kat part ni.. Dok tunggu kat ujung jalan.. Husband boleh dok amik gambar sesatu..

 Arapaima..

 Coconut crab menyorok dalam gua..

wahhh.. ikan-ikan di lautan..
Aku berangan la nak ada aquarium/kolam penuh batu karang ngan ikan laut kat rumah..

Under the sea..







Garden Snake..

Petrosains

Sape kate takde anak sekolah tak boleh datang sini? hahaha tapi memang yang aku nampak semua family ja.. Nama pun tempat ilmiah, tak kire la tua ke muda ke semua boleh pegi.. Tumpuan memang la kepada budak-budak sekolah untuk pendedahan.. 

Sultan of Science.. 
Exhibition yang diadakn di sebelah pintu masuk Petrosains.. Ciptaan zaman dahulu oleh para saintis..


 Elephant Tower Clock - al Jazari

Dalam petrosains ada banyak benda boleh kita cuba dan blaja.. Menarik sangat walaupun kami dah tua hahaha.. Tapi di sarankan pegi time bukan cuti sekolah.. Sebab kena beratur bagi laluan kt semua adik-adik dan family, baru boleh cube ape-ape aktiviti..

Best part ada pit stop pelantar minyak Petronas.. Aku tak keje kat pelantar so bab lain tu taklah tau sangat.. Tapi boleh la tunjuk kat husband sisi Oil n Gas tu macamana..

 




Tak banyak amik gambar kat dalam ni.. lebih kepada banyak melihat, membaca dan mencuba.. Ok pasni boleh datang lagi bawak anak sedara pulak..

Owh mana boleh jalan tanpa ada makan-makan kannn.. Before ke petrosains, singgah lunch dan blanje besday boy kat Dome.. Chilli's memanjang je kene beratur.. sedey betul..

Aku asyik nak makan pizza je.. P memane pun tingin piza..
Now dok teringat Pizza kat food court KLCC.. ngalahkan orang pegnant..


No comments: