Background

Pages

Thursday, April 16, 2015

3rd Anniversary & Birthday

Assalamualaikum.

Each year memanglah aku n husband akan celebrate anniversary berserta birthday aku sekali. Di sebabkan nikah sehari sebelum besday kan.. Tapi bagus la penjimatan di situ.. Xpayah nak celebrate banyak kali memeningkan kepala aku nak plan itu ini.. Nampak x..?? Birthday sindri, sindri jugak kena plan.. hahaha kalau biarkan ke husband.. berlalu lah ia seperti hari-hari biasa.. sadiss..

Plan asal nak ke Melaka kene kensel.. Member ajak ke Melaka May nanti. Nak bawak wife nye bercuti pendek ke sana after abis pantang.. Kami di ajak bagi memeriahkan suasana haha.. Nak pegi tempat lain dah malas. Menjak ada Aulia tembun ni banyak mende kene pikir kalau nak pegi bercuti.. So tahun ni kite pegi makan-makan sampai semput jelah.. 

Start hari Sabtu ke KLCC lunch dekat Ben's.. Sya n Art join skali.. Skali skala kami memang suke catch up.. Even just jumpa untuk lunch.. Because I'll be missing keletah Neeya tu.. N now dah ada Nayra.. N of course their Mummy tu.. Dalam wassap kemain banyak nak discuss.. tapi bila jumpa, lain sembang nye hehehe..


Ahad lepak rumah saje.. Ngemas rumah and potong kain shawl untuk mini bisnes aku.. lagipun malam tu balik lewat.. Lepas merayap kat KLCC sampai lebam, then ke Kayu Nasi Kandar area Ampang. Husband ada mini tiny gathering ngan budak sekolah rendah dia.. Ada yang aku kenal ada yang tak.. Sekolah diorang depah rumah aku je.. tapi aku tak sekolah situ.. Belagak kann.. hahaha ..

Dinner Char Ktw Sg Dua n Nasi Goreng Udang ahad tu.. pentamak..

Restoran Char Ktw Sg Dua - telur dibasuh..Kat signboard kedai pun di tulis telur di basuh.. Sedap hokey.. Aku pilih size kecik pastu up nasi Gorend Udang satu.. Husband pilih Char Ktw special.. ada tambah telur goreng.. Dah brapa kali lalu kedai ni tengok dari jauh je.. kedai pun bukan la jauh dari rumah.. Last2 bos husband yang cakap ada kedai Char Ktw sedap area rumah kami.. Ok harus cuba..

Isnin dah plan awal ngan abang aku nak dinner same.. Actually Isnin ni la Anniversary kitorang - 13 April.. Dalam otak macam2 nak makan sampai pitam nak pilih.. Yang abang aku pun melayan.. Sat dia suggest sana sat dia suggest sini.. Last2 dia ajak pegi Oasis Ara Damansara.. Situ banyak restoran. Haa kau pilih la nak makan ape hehe.. Akhirnye pilih De Thai.. even aku mcam lapa sushi. kelip2 mate tengok Rakuzen.. Ok esok la kita makan sushi..

 Tomyam Mix seafood

 Tauhu masak kicap ke apa.. lupa..

 Steamed siakap kot

Soft shell crab masak curry

 
 Selesa sangat makan area sini.. tak crowded dan santai je..

  
Blakang tu Restoran chinese.. cantikkan..

Esoknya Selasa birthday aku.. tekak masih nak sushi.. + kek.. time Lunch dekat Express Thai the Mines.. Dinner barulah ke Sushi King. dekat Aeon rumah je.. tak payah pegi jauh.. Letih dah hari2 keluar.. Gambar pinggan sushi takde.. Excited dapat jam Adidas sangat.. Makan dengan hati yang gumbira..

 Ni budak tido atas bench Sushi King tu.. Lega ibu dia makan tanpa gangguan..

Cukupla 4 hari keje nak makan sedap je.. Smalam back to normal.. Dinner tapau nasik lauk kedai thai blakang rumah.. Ai malas masak..

No comments: