Background

Pages

Tuesday, June 11, 2013

Kari Kapla Ikan Gerut + isi Ikan Merah..

Malam tadi masak Kari Kapla Ikan Gerut + isi Ikan Merah.. Tengok apa ja yang ada dalam peti tu masak jelah.. Nak abis kan lauk-lauk dalam peti tu.. Tak elok simpan lama-lama kann..

 
Tak berapa nak merah sangat sebab ni ada santan.. terlebih kot aku letak.. Ni kira 2nd trial lepas kembali menggunakan rempah kari Baba's.. 1st time aritu aku guna rempah kari dari Kelate.. Rasa manis lebih.. Aku tak brapa reti nak adjust.. Kata 1st timer kann.. Ni dari resipi arwah mak mertua ku..


Ni dua minggu lepas punya.. Pulut mangga ni yang aku dok teringin sangat tu.. Isi mangga tiga ketoi dia bagi.. Kawan aku si Dora bgtau ada jual kat Giant Kinrara, Restoran Mango Chilli.. Dia slalu p situ.. So lepas keje aku zass ke sana..

 Tapau glass noodle ni skali.. Tengok menu kat situ memang rasa semua nak order.. tamak lah katakan.. Tengok review orang pun tomyam dia best.. Next time datang lagi lah..
 

No comments: