Background

Pages

Monday, January 21, 2013

Prego Carbonara Mushroom

Hari nie topik masak-masak yea.. Last month aku try masak carbonara. Simple je guna Sos Prego. Dulu mase dekat MMU ada stall western bawah hostel. Carbonara dia simple tapi jadi kegilaan aku.. Skang feberet aku dekat The Gate Cafe.. Tapi tu kat Tepeng.. kalau nak makan kena tunggu time balik sana..

Ni aku masak tak guna banyak bahan.. Tengok.. simple sangat eh..


Bahan-Bahan :
1 tin sos Prego Carbonara Mushroom
1 kotak kecil Full Cream Milk Dutch Lady (patut susu segar.. tapi tak jumpa yang dalam kotak kecik)
Bawang Besar dihiris
Cendawan Butang (aku beli yang dalam tin tu) dihiris
Ayamas Chicken Meatloaf dipotong kecik-kecik
Mentega

Cara-Cara:
Panaskan air, masukkan garam secubit dan rebus Spaghetti. Aku guna Angel Hair.
Panaskan mentega dalam kuali.. masukkan bawang besar, cendawan dan chicken meatloaf.
Agak dah masak, masukkan sos Prego.
Kacau sekejap, masukkan susu dan kacau sebati. Susu nie ikut sukatan sendiri la. Kalu banyak susu, banyak la dapat kuah. Kuah pun jadi tak pekat sangat..
Bile dah masak, masukkan spaghetti dalam pinggan dan letak kuah kat atas..
Haa simple je kan..

No comments: