Background

Pages

Tuesday, January 15, 2013

Singapore Trip

Hujung-hujung tahun lepas, aku ngan hubs pegi Singapore nak attend wedding anak sedara dia.. Actually kitorang dah dapat jemputan before our wedding on April 2012 xsilap. Tapi still tak buat any plan or preparation. Last minute pun still tak tau nak pegi naik ape hahaha.. Since adik ipar ngan wife dia came along, lagik lah macam2 jenis transportation jadi pilihan.. Mula-mula cusin hubs, K.Ayu ajak naik flight skali.. Sebab all the aunties ngan my PIL and my younger adik ipar naik flight. Kire K.Ayu jadi ketua rombongan drang lah.. Tapi memikirkan aku nak merayap kat sana ngan harga tiket pun xmenarik minat, aku suggest naik kereta..

So lepas berapa kali bertekak bincang dengan hubs, kitorang decide naik kereta. Adik ipar aku pun cakap ok. Kitorang plan masuk ikut Tuas sebab lebih dekat nak ke Jurong dari ikut Woodland. Untuk masuk Singapore guna kereta ni aku buat checklist sendiri and amik tips dari akak ngan abang ipar aku. Ok nanti aku cerita dekat next entry mcmana nak amik kad putih and apply autopass card tu..


Kenduri dekat sane ngan Malaysia xjauh beza cume nye kenduri dua belah pihak buat dalam satu hari yang sama.. So pengantin macam berulang alik la ke dua-dua belah rumah.. Dan parents dua belah pihak takkan ikut same bawak pengantin ke rumah besan diorang.. Time nikah pun parents lelaki tak ikut.. agak pelik.. Bile tanye mak pengantin lelaki, segan katanye kalau ikut same..



 Pengantin tengah nak ke rumah perempuan untuk majlis nikah.. Kitorang tak folo coz penat baru sampai.. Tengok jelah dari atas rumah.. 



 Lepas maghrib kitorang decide nak pegi Jurong Point naik bas.. Tempat feveret akak aku ngan aku hahaha sebab dekat je dengan rumah lama dia.. Carrot cake sini best.. Tapi kitorang pegi tak lama just beli barang sket2 then balik..
 

 Ni malam esok nye.. Adik ipar aku nak cari perfume. Last time dia beli kt Bugis Street. So kitorang on GPS, cari jalan untuk ke sana.. Alhamdulillah.. senang je kalu ada GPS nie.. Tapi sebab kitorang sampai pun dah lewat, kedai perfume tu pun dah tutup.. Kat Bugis Street ni belambak jual tshirt, fridge magnet, keychain ngan baju2 kpop korea semua. Memang murah2 lah..


Add caption
Dari Bugis Street gerak ke Mustafa Centre.. Sini banyak kedai makan mamak, vegetarian ngan daun pisang sebab dia dalam area Little India.. Kitorang singgah makan dekat satu kedai mamak depan Mustafa nie before cuci mate.. Time nie banyak sale perfume - 2 bottle for S$90 Gucci 50ml ke 35ml aku tak ingat.. Tapi rasa mcm murah sket kot dari Malaysia.. Mustafa Centre ni bukak 24 jam.. Jadinye area ni memang sentiasa penuh dengan orang.. Dalam pukul 12 kitorang gerak balik dah.. Tido tumpang rumah orang ni xbleh la wat sesuka hati kan.. Tu pun cusin hubs resah tunggu kat rumah.. sian dia.. hehehe







No comments: