Background

Pages

Monday, August 26, 2013

Cukup dah raya.. Jom balik KL..

Kite skip hari raya 7-10 sebab tak kemana pun.. Dok umah ja bersilat ngan budak cikenit dua orang tu.. 24 jam nak tengok cite antu.. Tu je yang mampu bagi diorang dok diam.. Aku dari takut teketar2 tak tido malam sebab cite tu, trus jadi tak pedulik dah. Kejap-kejap adik cakap "mama nak tantu.. tantu.." .. Yang abang "Ayin.. abang nak tengok cite antu lagi.." Tapi masuk hari ke3, aku ngan akak aku yang naik antu.. Sebab beria mintak pasang, bile pasang adala 15min dok diam.. Pastu ntah ke mana.. Last-last aku ngan akak aku dok layan sampai abis..

Raya ke 11 biras aku Hajar buat open house kat rumah mak pak dia.. Nasi putih, kari ikan, rendang ayam piru, air asam daging kambing, kambing bakar dan lelain.. kuih muih semua cukup.. meleleh air liur haih.. Tapi aku macam biasa la dok pantang la jugak.. makan nasi ngan kari ikan.. amik sket kambing bakor ngan roti jala.. Aku paling tak tahan tengok air ais huhuhu tengah panas merembang.. peluh dah macam air terjun aku mampu telan air mineral ja..

Raya ke 12 bersiap-siap nak balik KL dah.. Cuti tiga minggu rasa sat sangat.. sedih la nak balik tinggal mama papa ngan abang je kat rumah huhuhu.. Pastu pk nak start keje dah.. errkk nak jadik housewife je boleh dak??

Sebelum balik singgah kenduri kawan jap kat MPT Tepeng.. Takde gambar pengantin sebab dah kat kul 2 pun depa tak sampai-sampai lagi.. Kami pegi layan begambar kat photobooth je..


Sampai Ipoh, singgah pulak kat hospital besar melawat pah.. Abah dengan yang lain-lain dah ada sana.. Semalam nye pah kene warded sebab muntah n berak bedarah.. Pah ada gastrik.. Perut dia dah ada ulser sket tu asyik kuar darah.. Doc tampal tempat ulser tu n masukkan darah balik. Sian pah, dia cakap lapa tapi tak bleh makan lagi.. Alhamdulillah esok lusa tu Pah dah boleh makan n tak pump darah dah.. Dah tukar wad tapi kadang-kadang ada gak kuar darah bile berak..

Tengok budak demot siap lepak baring minum susu kat katil pah..

Pas melawat Pah layan nasik Vanggey.. Tak bleh nak berlama-lama dekat pah sebab waktu melawat dah abis.. Kak ngan adik ipar tak makan apa lagi lunch tu sebab sampai dari Sungai Besar trus pegi hospital.. Abah pun sama.. Aku ngan husband pun layan nasi lagi sekali sebab tak puas makan kat kenduri..
Dua budak botak..


Alhamdulillah perjalanan balik KL takde jam teruk.. Siap benti tapah tido sat gara-gara bedal nasik Vanggey.. Mata pun macam gam dah.. Sket je jam dalam 10minit sebab eksiden dekat Behrang ke Tanjung Malim..


 
Jam + ujan.. ada keta terbalik kat lane kiri


No comments: